Uluslararası Öğrencilerin Dikkatine!
Uluslararası Öğrencilerin Dikkatine!
29.11.2023 tarihinden önce üniversitemize uluslararası öğrenci kaydını yaptıran ve öğrenciliği devam eden ancak ikamet ihlali sorunu yaşayan ya da ikametini uzatması gereken uluslararası öğrencilerimizin 31.01.2024 tarihine kadar Üniversitemize vize/ikamet izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir
Başvuru için öncelikle E-ikamet randevuları alınması istenmektedir. Randevu alındıktan sonra başvuru için aşağıda formda belirtilen belgelerle birlikte ekteki formun doldurularak Üniversitemiz Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne 31.01.2024 tarihine kadar getirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.
İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)(Öğrenci pasaportunu yanında getirecek)
Öğrencilik durumunu gösterir belge(Fakültelerinden alınacak)
4 adet biyometrik fotoğraf
Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
· Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir)
· Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
· Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
· Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
· Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)